آرشیو مرداد ماه 1400

ايده هاي جالب زندگي

استفاده صحيح از جاپودري لباسشويي

۲۲ بازديد

يكي از قطعات مهم و كاربردي ماشين هاي لباسشويي محفظه ي پودر يا مايع لباسشويي است. هر بار با شستن لباس ها ما با اين محفظه سر و كار داريم و اين قطعه از قطعه هاي قابل مشاهده ي دستگاه به شمار مي رود.

ممكن است براي برخي از مصرف كنندگان استفاده از اين قسمت ماشين لباسشويي ساده به نظر برسد ولي بايد در نظر داشته باشيم كه اگر يك سري نكات ضروري را هنگام استفاده از اين محفظه رعايت نكنيم به مشكلاتي بر بخوريم. در ادامه ي اين مطلب قصد داريم به معرفي و بازگو كردن نكاتي بپردازيم كه استفاده صحيح از جاپودري لباسشويي را به افراد آموزش دهد.

محفظه ي جاپودري لباسشويي دارايي چندين قسمت است كه در برخي از ماشين هاي لباسشويي سه قسمت بوده و در برخي ديگر چهار قسمتي است كه در ادامه قصد داريم اين قسمت ها را براي شما نام ببريم تا آشنايي كامل با اين قسمت دستگاه شست و شوي لباس داشته باشيد.

  • قسمت اول محفظه جاپودري لباسشويي براي شستشوي مقدماتي
  • قسمت دوم محفظه جاپودري لباسشويي براي شستشوي اصلي
  • قسمت سوم محفظه جاپودري لباسشويي براي قرار دادن مواد نرم كننده
  • قسمت چهارم محفظه جاپودري لباسشويي كه در برخي ماشين ها تعبيه شده است، براي مواد رنگي تعبيه شده است.

 

نحوه پر كردن جاپودري ماشين لباسشويي

پودر ماشين لباسشويي را بايد در بخش اصلي و بخشي كه مربوط به آبكشي است بريزيد.

بخش كه معمولا از بقيه بخش‌هاي جاپودري ماشين لباسشويي بزرگتر است با علامت II مشخص مي شود.

و زماني كه قصد داشتيد پودر را در داخل جاپودري لباسشويي بريزيد حتما به اين موارد كه گفته مي شود توجه كنيد :

اگر تعداد كمي لباس را مي خواستيد در داخل لباسشويي بشوييد، براي انجام اين كار پر كردن بخش اصلي جاپودري لباسشويي اكتفا مي كند.

البته كه مقدار پودري كه شما بايد در داخل جاپودري لباسشويي بريزيد بستگي به ميزان لباس‌ها و ميزان كثيفي آنها و برنامه‌اي كه به ماشين لباسشويي داده‌ايد دارد.

و متاسفانه بعضي از افراد به اشتباه پودر را در داخل ديگ لباسشويي ميريزند و شما بايد حواستان به اين موضوع باشد كه پودر را حتما در داخل جاپودري لباسشويي بريزيد.

 

آموزش درآوردن جاپودري ماشين لباسشويي

درآوردن جاپودري ماشين لباسشويي كار بسيار راحتي است كه شما فقط بايد آن را با دقت انجام دهيد. بعضي از مدل هاي ماشين لباسشويي با بيرون كشيدن جاپودري ميتوان اهرمي در داخل جاپودري مشاهده كرد، معمولا اين اهرم در برخي از مدل ها در خارج از جاپودري و در كنار آن تعبيه شده است.

اما در بعضي ديگر از مدل هاي ماشين لباسشويي براي درآوردن جاپودري لباسشويي ديگر نيازي به اين اهرم ها نيست در اين مدل ها با كمي فشار رو به بالا و كمي سرعت جاپودري را بيرون بكشيد تا خارج شود، اما مراقب باشيد كه فشار زيادي وارد نكنيد كه به شكسته شدن جاپودري منجر شود.

در برخي ديگر از مدل ها شما بايد ابتدا جاپودري را كاملاً باز كنيد و سپس براي راحتي كار مي توانيد قسمت هاي نرم كننده و غيره كه در داخل بخش‌هاي مختلف تعبيه شده است را بيرون بكشيد.

نحوه شستن لباس هاي مشكي

۱۹ بازديد

شستن لباس‌هاي مشكي مي‌تواند يك چالش واقعي باشد چرا كه همه نگران بور شدن يا رنگ دادن لباس‌هاي مشكي به لباس‌هاي ديگرند. اما با رعايت چند نكته كوچك، مراقبت از لباس مشكي كار بسيار راحتي مي‌‌شود. براي شروع، لباس‌هاي خود را قبل از شستن بر اساس رنگ به چند دسته تقسيم كنيد. لباس‌هاي تيره را با آب سرد بشوييد و يك شوينده لباس خوب كه مخصوص لباس مشكي باشد انتخاب كنيد. هميشه بايد لباس‌ها را براي خشك شدن آويزان كنيد. شستن و خشك كردن صحيح لباس باعث سالم و زيبا ماندن لباس‌هاي مشكي شما مي‌شود.

 

هميشه ليبل لباس‌ را قبل از شستن بخوانيد

اين كه بدانيد چه نوع پارچه‌اي را قرار است بشوييد و آيا اين لباس قابل شستشو در ماشين لباسشويي است يا نه، هميشه مهم است چون خيلي از لباس‌ها را نمي‌توان در ماشين لباسشويي شست.

برخي از لباس‌هاي گران قيمت ممكن است نياز به خشك‌شويي داشته باشند؛ مثل پيراهن رسمي مشكي يا كت شلوار مشكي. لباس‌هاي ديگر مثل لباس‌هاي پشمي هم اكثرا فقط بايد با دست شسته شوند. لباس‌هاي بافتني را بايد با دست در سينك يا تشت بشوييد و براي خشك شدن روي سطح تخت پهن كنيد و آويزان‌شان نكنيد.

 

شوينده لباس مناسب انتخاب كنيد

اما براي محفاظت از لباس‌هاي مشكي، بهتر است از مايع لباسشويي مخصوص لباس‌هاي مشكي و تيره استفاده كنيد. مايع‌هاي مشكين‌شوي از رنگ لباس محافظت مي‌كنند و اگر از محصولات با كيفيت استفاده كنيد، لباس شما دچار رنگ‌پريدگي نمي‌شود.

 

لباس‌ها را براي خشك شدن آويزان كنيد

استفاده از خشك كن ماشين لباس‌شويي براي لباس‌ مشكي فكر خوبي نيست و باعث بور شدن رنگ مشكي مي‌شود. خيلي بهتر است كه پس از پايان شست‌وشو، لباس‌ها را آويزان كنيد تا خشك شوند. اگر مي‌خواهيد كه جاي گيره يا طناب روي لباس مشكي‌تان نماند، مي‌توانيد از چوب لباسي فلزي يا پلاستيكي براي خشك كردن لباس‌هايتان استفاده كنيد و چوب لباسي را به طناب رخت، يا رخت‌آويز خود آويزان كنيد.

پليور و لباس‌هاي بافتني را به هيچ عنوان براي خشك شدن آويزان نكنيد و آن ها را روي سطح تخت پهن كنيد، چرا كه آويزان كردن لباس بافتني باعث گشاد شدن آن مي‌شود.

يادتان باشد كه لباس‌ها را جلوي نور مستقيم خورشيد آويزان نكنيد و آن‌ها را در سايه پهن كنيد. نور شديد خورشيد هم مي‌تواند رنگ لباس مشكي را روشن كند.