آرشیو آذر ماه 1400

ايده هاي جالب زندگي

بررسي علت روشن نشدن آبميوه گيري

۳ بازديد

امروزه با وجود دستگاه آبميوه گيري در اكثر خانه ها، افراد از نوشيدن آب ميوه هاي تازه و خوش طعم در كنار خانواده خود لذت مي برند. موضوع مقاله ما علت روشن نشدن آبميوه گيري مي باشد. در مقاله هاي قبل مشكلات رايج آبميوه گيري را بررسي كرديم و در اين مطلب مي خواهيم به صورت كامل دلايل روشن نشدن آبميوه گيري را مورد بررسي قرار دهيم.

دلايل زيادي ممكن است سبب بروز اين مشكل در آبميوه گيري شوند كه در اين مقاله به صورت دقيق و با بيان كاملا ساده، به بررسي علت روشن نشدن آبميوه گيري مي پردازيم. همچنين علاوه بر دلايل اين مشكل، شما را راهنمايي خواهيم كرد تا حتي الامكان بتوانيد از پس مشكل به وجود آمده براي آبميوه گيري خود بر بياييد و نسبت به تعمير و رفع مشكل اقدام كنيد. اما توجه داشته باشيد در صورتي كه تعمير آبميوه گيري فني و حرفه اي باشد، نياز است كار را به كاردان يعني تعميركار متخصص آبميوه گيري بسپاريد.

خرابي و اشكال در سيم رابط از دلايل روشن نشدن آبميوه گيري 

جهت تشخص و رفع خرابي و اشكال در سيم رابط از دلايل روشن نشدن آبميوه گيري چه بايد كرد؟

• با توجه به اينكه در اكثر مواقع دليل روشن نشدن آبميوه گيري مي‌تواند وجود مشكل در دوشاخه و يا سيم رابط باشد پس بايد از سالم بودن اين موارد اطمينان حاصل كرد.

• در اين حالت مي توانيد با وصل دوشاخه ديگر به سيم رابط، از سالم بودن دوشاخه اطمينان حاصل كنيد.

• اگر در سيم ها اثرات لهيدگي مشاهده كرديد در اين حالت به صورت ۱۰۰ درصدي داخل سيم قطعي به وجود آمده است كه بايد تعمير گردد.

قطعي در سيم هاي اصلي مدار از علت هاي روشن نشدن آبميوه گيري

در برخي موارد مشاهده مي‌شود كه وجود قطعي در سيم هاي اصلي مدار آبميوه گيري مي‌تواند باعث گردد تا دستگاه روشن نشود:

• در اين حالت مي توانيد بدنه دستگاه را باز كنيد و بعد از آن اتصالات آن را به صورت دقيق بررسي كنيد.

• اگر مشاهده كرديد كه از محل اتصال خود خارج شده است خيلي راحت مي توانيد به صورت مجدد سيم مربوطه را در جاي اصلي خود قرار داده و دوباره اقدام به روشن كردن آبميوه گيري كنيد.

خرابي آرميچر و بالشتك موتور آبميوه گيري

آرميچر و بالشتك از قطعات مهم موتور آبميوه گيري مي باشند كه در صورت خرابي مي توانند عملكرد دستگاه را تحت تاثير قرار بدهند. در نتيجه خراب شدن اين قطعات يكي ديگر از علت هاي روشن نشدن آبميوه گيري مي باشد. اگر در زمينه ي باز كردن و بررسي قطعات آبميوه گيري هيچ گونه مهارتي نداريد لازم است كه بررسي قطعات توسط تعميركار صورت بگيرد.

مشكل در دكمه پاور آبميوه گيري

ممكن است دكمه يا كليد پاور شكسته شده باشد و يا مدارهاي آن معيوب شده باشند. خراب بودن دكمه پاور در هر صورتي كه باشد فرماني را براي روشن شدن در آبميوه گيري ايجاد نخواهد كرد. بنابراين بعد از بررسي كردن دكمه پاور و اطمينان از خراب شدن آن بايد تعمير آن توسط تعميركار انجام شود.