آرشیو آبان ماه 1400

ايده هاي جالب زندگي

خريد برس حرارتي و نكاتي كه دانستن آن ها ضروري است

۸ بازديد

يكي از لوازم برقي براي صاف كردن موها كه استفاده كردن از آن بسيار راحت و آسان است، برس حرارتي مي باشد. هر روزه با توليد و طراحي يك محصول جديد، كار رسيدگي به موها و زيبايي آن ها راحت و راحت تر مي شود. برس حرارتي كار صاف كردن موهاي شما را به بهترين شكل ممكن انجام مي دهد، بدون اين كه به سشوار و يا اتوي مو نيازي داشته باشيد. برس هاي حرارتي علاوه بر صاف كردن موهاي شما كار شانه كشيدن و خشك كردن موي سر را نيز انجام مي دهند؛ بنابراين اين وسيله كاربردي هم زمان مي تواند سه نوع از خدماتش را به شما كاربران عزيز ارائه بدهد. اگر با خواندن سر تيتر مقاله مشتاق براي خريد برس حرارتي شده ايد، بهتر است كه تا پايان مقاله ما را ياري كنيد. چون كه ما مي خواهيم نكات لازم و ضروري براي خريد يك برس حرارتي مناسب و عالي را براي شما خوانندگان عزيز بيان كنيم.

 

براي خريد برس حرارتي به چه نكاتي بايد دقت كنيم؟

 

جنس صفحه حرارتي

در برس‌هاي حرارتي هم مانند اتوي مو معمولا از صفحات سراميكي، تورماليني يا تيتانيومي استفاده مي‌شود. سراميك جنس قيمت‌مناسب‌تري است و آسيب كمتري به مو وارد مي‌كند. چراكه با صفحات سراميكي احتمال سوزاندن موها كمتر است. صفحات داراي پوشش تورمالين هم از ويژگي كاهش آسيب‌هاي حرارتي برخوردارند. اما در استفاده از لوازم حرارتي داراي صفحات تيتانيومي بايد محتاط‌تر بود. چون صفحات اين جنسي خيلي سريع به بيشينه دما مي‌رسند و حرارت فوق‌العاده بالايي توليد مي‌كنند كه البته درصورت وجود قابليت تنظيم دما قابل‌كنترل خواهد بود.

 

قابليت تنظيم دما

هر مويي به محدوده دمايي به‌خصوصي براي حالت‌گرفتن نياز دارد. هميشه هم صاف‌كردن موها با بيشينه دما كار درستي نيست. درواقع به جنس و سلامت موها بستگي دارد. درمورد موهاي ضعيف و مستعد آسيب بايد احتياط بيشتري به خرج داد. خصوصا وقتي تحمل حرارتي مو بالا نباشد، برس‌هاي با قابليت تنظيم دما كاربردي‌ترند. چون مي‌توانيد برس را روي حرارتي پايين‌تر از بيشينه دما تنظيم كنيد.

 

خوش‌دست باشد

برس‌هايي كه دسته‌هاي آن متناسب با ارگونوميك دست ساخته شده‌اند؛ كمتر موجب خستگي دست مي‌شوند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. توجه كنيد كه دسته برس به اندازه كافي بلند باشد و در دست سُر نخورد.

 

نوع صفحه

يكي ديگر از موارد مربوط به راهنماي خريد برس حرارتي كه بايد به آن توجه نمود؛ نوع صفحه برس است.

اگر شما براي اولين بار است كه مي‌خواهيد از برس‌هاي حرارتي استفاده نماييد. برسي را انتخاب كنيد كه سريع داغ نشود و گرماي يكنواختي داشته باشد. وگرنه ممكن است موهاي شما بسوزد.

 

قيمت برس موي حرارتي

مسئله قيمت براي هر وسيله به امكانات و قابليت‌هاي آن بستگي دارد. برس‌ها نيز همانطور كه اشاره كرديم داراي فناوري و ساختار مختلف هستند كه هر يك مي‌توانند در قيمت برس تاثير داشته باشند. به عنوان نمونه برس سراميكي در مقايسه با ساير مدل‌ها گران‌تر است.

ممكن است يك شركت دو برس را كاملا به يك شكل توليد كرده باشد، اما در يكي از فناوري سراميكي و در ديگري از تيتانيوم يا تورمالين استفاده كرده باشد كه همين موضوع باعث ايجاد تفاوت قيمت مي‌شود.

 

نتيجه گيري

در اين پست به راهنماي خريد برس حرارتي پرداخته و دانستيم كه برس‌هاي حرارتي وسيله‌اي براي برس زدن موها با امكان استفاده از حرارت هستند. چون اين برس‌ها از طريق حرارت اين كار را انجام مي‌دهند به نوعي كار اتو كشيدن مو و علاوه بر اين سشوار كشيدن را نيز انجام مي‌دهند كه در وقت ما صرفه‌جويي مي‌شود.

سپس با انواع برس حرارتي يون دار و بدون يون آشنا شده و همچنين دانستيم كدام سيستم گرمايشي براي برس حرارتي بهتر است؟ در نهايت نكاتي كه در هنگام خريد برس حرارتي خوب بايد آنها را بررسي كنيد را ذكر كرده و كليه امكانات يك برس را به شما معرفي كرديم.

اميدواريم كه اين راهنماي خريد مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و به كمك آن با نكاتي كه قبل از خريد برس حرارتي بايد آن را بررسي كنيد آشنا شده باشيد. در صورتي كه تجربه‌اي در خصوص استفاده از اين وسيله آرايشگري كاربردي داريد از شما خواهشمنديم از بخش نظرات همين پست براي ما ارسال كنيد.

راهنماي خريد عطر مردانه براي فصل تابستان

۱۳ بازديد

با گرماي سوزان فصل تابستان، از عطرهاي خنك و سرد كه طراوت بخش و تضاد با فصل گرم باشند، استفاده كنيد. در فصل تابستان، بهتر است عطري را براي زدن انتخاب نماييد كه از ماندگاري و كيفيت بيشتري برخوردار باشد. بهترين رايحه هاي مورد استفاده ي عطر در فصل تابستان، رايحه ي خنك و ترش، تلخ و سرد، جنگلي و وحشي مي باشد. آقايان دقت كنند كه استفاده كردن از اين رايحه ها سرما و خنكي خوشايندي را به شما و اطرافيان تان انتقال خواهد داد. با اين رايحه هاي خنك عطر، تابستان گرم خود را رويايي و خاص و به دور از كلافگي بسازيد. راهنماي خريد عطر مردانه براي فصل تابستان را در اين مقاله با ما دنبال كنيد.

قطعا تعريق زياد در فصل تابستان، باعث كلافگي و اذيت شدن تك تك افراد خواهد شد. بنابراين براي داشتن بوي خوش و مطبوع نياز است كه آقايان عطري را خريداري كنند كه با فصل تابستان متناسب باشد. هر چند گرماي هوا و عرق كردن زياد شما، سبب زود از بين رفتن رايحه ي عطر مي شود، اما باز هم شما نبايد از زدن عطر خودداري كنيد.

نكات مهم هنگام خريد عطر مردانه در فصل تابستان

1. عطر خنك و سرد مردانه را براي خود خريداري كنيد.

2.  برند و كيفيت عطر را در نظر بگيريد.

3. عطر خود را از عطرفروشي هاي معتبر خريداري كنيد.

4. از خريدن عطرهاي شيرين و گرم در فصل تابستان پرهيز كنيد.

5. خريداري كردن رايحه ي عطرهاي مناسب، براي گرماي تابستان را فراموش نكنيد.

6. در داخل مغازه ي عطر فروشي عطرتان را تست نكنيد.

7. خريدن عطر بر اساس سن و سال مي تواند يك معيار مهم در خريدن عطر تلقي شود.

8. در نظر گرفتن ميزان ماندگاري عطر بر روي لباس يا بدن.

9. در نظر گرفتن فصل هاي سال براي خريدن عطر.

 

ادكلن خنك مردانه بهترين عطر براي تابستان

استفاده از عطرهاي خنك و ملايم بهترين انتخاب براي فصل تابستان است. معمولا عطرهاي خنك و تابستاني قدرت پخش مناسبي دارند به همين دليل با وجود ماندگاري كم، شما در فصل تابستان بيشتر از هر زمان ديگري بوي ادكلن اطرافيان را احساس مي‌كنيد. البته ماهيت تركيبات به كار رفته در عطرهاي خنك و تابستاني به گونه‌اي است كه نبايد انتظار ماندگاري بالايي از آنها داشت. برخي از افراد ماندگاري پايين عطر در فصل تابستان را به ضعف عطر‌ساز و برند عطر مرتبط مي‌دانند كه اين يك تفكر اشتباه است. معمولا افراد براي جبران ماندگاري كم عطرهاي تابستاني، به دفعات از آن در طول روز استفاده مي‌كنند. البته برخي از روش‌ها نيز براي افزايش ماندگاري عطرها در تابستان وجود دارد كه در ادامه به آن مي‌پردازيم.

 

چند ترفند براي ماندگارتر شدن ادكلن در تابستان

براي ماندگار شدن عطرهاي خنك تابستاني ، عطر خود را تكرار كنيد زيرا همه عطرها در دماي بالاي هوا از بين مي روند.

اگر پوست خشكي داريد، قبل از استفاده از عطر پوست تان را چرب و مرطوب كنيد زيرا چربي روي پوست تاثير زيادي در ماندگاري عطر روي بدن دارد.

براي ماندگاري بيشتر عطر روي پوستتان آن را روي نقاط داراي نبض پوست مثل مچ دست، كنار گردن، پشت گوش، پشت آرنج، زير گلو و حتي پشت زانو و روي مچ پا اسپري كنيد اينگونه شما اجازه خواهيد داد رايحه عطر از پايين به بالا جريان يابد و ضربان نبض در اين نقاط سبب حرارت بيشتر و پخش بيشتر و بهتر رايحه عطر خواهد شد.

در نقاط داراي نبض فاصله رگ ها از سطح پوست بسيار كم است و رگها حرارت بيشتري دارند بنابراين مانند يك پمپ كوچك عمل مي كنند و سبب بهتر پخش شدن رايحه عطر خواهند شد.

اسپري كردن عطر روي موها نيز سبب ماندگاري بيشتر عطر مي شود.

عطرهاي جامد را استفاده كنيد تا ماندگاري بيشتري داشته باشند زيرا اين عطرها كمتر از عطرهاي مايع در معرض تاثير گرماي هوا قرار مي گيرد.

عطرهاي تك نتي ماندگاري بيشتري دارند و احساس دريافت بو و عطر را در شما بيشتر ايجاد مي كنند.

براي آنكه عطر تابستاني كه انتخاب مي كنيد ماندگاري بيشتري داشته باشد، اين است كه غلظت روغن آن بالا باشد. معمولا عطرهايي با غلظت روغن بين 12 تا 30 درصد ماندگاري بيشتر و قابل قبولي دارند.

 

 

سخن پاياني

آقايان هرگز سعي نكنيد خودسرانه اقدام به خريدن عطر نماييد. در نظر گرفتن نكات بالا، مي تواند در هنگام خريدن عطر برايتان موثر و مفيد باشد. همچنين فراموش نكنيد كه با داشتن بوي خوش و مطبوع، مي توانيد خاطره اي خوش و دلچسب را از خودتان به يادگار بگذاريد.